Wyposażenie łazienek hotelowych – 5 przydatnych produktów
Wyposażenie łazienek hotelowych z założenia powinno być nieco inne niż pomieszczeń w prywatnym domu czy mieszkaniu. Jakich elementów nie powinno zabraknąć w takiej przestrzeni, aby goście cieszyli się komfortem i byli zadowoleni z pobytu w obiekcie? Zobacz poniższe akcesoria hotelowe – łazienka zyska dzięki nim bardziej profesjonalny charakter, który nie pozostanie bez wpływu na wrażenia klientów.
Z tego wpisu dowiesz się:
- jakie jest podstawowe wyposażenie jednostki mieszkalnej w hotelu,
- co powinno znaleźć się w każdym pokoju,
- w co warto wyposażyć łazienkę w hotelach.
Podstawowe wyposażenie jednostki mieszkalnej w hotelu – przegląd
Zdarzyło Ci się nocować w wielu hotelach w Polsce i masz wrażenie, że wiele w nich było do siebie łudząco podobnych? Nie ma to nic wspólnego z trendami w branży, lecz z obowiązującym stanem prawnym. Dokumentem, który definiuje podstawowe wyposażenie jednostki mieszkalnej w hotelu, jest rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie*.
Ten akt prawny określa, co dokładnie powinno znaleźć się w każdym pomieszczeniu hotelu, w tym również w pokojach dla gości – w obiektach o różnym standardzie. Jeśli chodzi o wyposażenie łazienek hotelowych, sprowadza się to do następujących norm dla każdej jednostki mieszkalnej.
Rodzaj wyposażenia |
Hotel 5* |
Hotel 4* |
Hotel 3* |
Hotel 2* |
Hotel 1* |
Wanna z baterią i natryskiem lub kabina natryskowa |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
Umywalka z blatem/półką i oświetleniem |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
WC |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
Osłona wanny lub natrysku |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
|
Dywanik przy wannie lub kabinie |
✓ |
✓ |
✓ |
||
Mydelniczka, papiernica, wieszaki, haczyki, uchwyty |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
Lustro z górnym lub bocznym oświetleniem |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
Uniwersalne gniazdko elektryczne z osłoną |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
Suszarka do włosów |
✓ |
✓ |
|||
Waga osobowa |
✓ |
||||
Pojemnik na śmieci |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
Telefon |
✓ |
||||
Mydło lub dozownik mydła |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
Ręcznik |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
Ręcznik kąpielowy |
✓ |
✓ |
✓ |
||
Płaszcz kąpielowy |
✓ |
||||
Szklanka lub kubek jednorazowy |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
Torba higieniczna |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
✓ |
Na jakie potrzeby musi odpowiadać wyposażenie łazienki hotelowej?
Jak wynika z powyższej tabeli, właściciele większości obiektów noclegowych mają obowiązek wyposażania łazienek w hotelach tylko w podstawowe elementy. Bardziej szczegółowe wymogi pojawiają się dopiero w przypadku miejsc z czterema lub pięcioma gwiazdkami. Działając w branży HoReCa, warto mieć jednak świadomość tego, że trzymanie się planu minimum nie zawsze stanowi najlepsze podejście z biznesowego punktu widzenia.
Jeśli chcesz zbudować renomę obiektu i zapracować na pozytywne opinie gości, rozważ zaoferowanie im czegoś wykraczającego poza standard hotelu. Na dłuższą metę taki nadprogramowy dodatek okaże inwestycją, która przyniesie zyski. Dobre komentarze przyciągną kolejne osoby, a te, które już zasmakowały w standardzie prowadzonego przez Ciebie obiektu, będą chętnie wracać.
Przydatne akcesoria do łazienek hotelowych – 5 propozycji z oferty Bricoman
Zastanawiasz się nad tym, po jakie wyposażenie łazienek hotelowych warto sięgnąć, aby podnieść wrażenia oferowane gościom? Poniżej prezentujemy kilka akcesoriów, dzięki którym łazienki hotelowe staną się bardziej komfortowe i otwarte na wymagania osób o szczególnych potrzebach.
1. Wyposażenie hoteli przyjazne niepełnosprawnym – uchwyty i udogodnienia
Znoszenie barier architektonicznych jest dziś trendem nie tylko w branży HoReCa, ale to właśnie w niej warto zwrócić na to szczególną uwagę. Dlaczego? Obiekty hotelowe najczęściej spełniają podstawowe wymagania odnośnie do udogodnień dla osób niepełnosprawnych, czyli dysponują np. rampą ułatwiającą wjechanie wózkiem czy ogólnodostępną toaletą przystosowaną do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo. Problemy pojawiają się jednak wtedy, gdy zachodzi konieczność zameldowania takiego gościa i okazuje się, że pokoje – a w szczególności łazienki – nie pozwalają mu na swobodne wykonywanie codziennych czynności.
Tymczasem wprowadzenie niewielkich zmian wystarczy, aby poprawić komfort takich klientów podczas użytkowania łazienki, zwłaszcza w strefie prysznicowej. Dobrym pomysłem będzie chociażby wyposażenie pomieszczenia w kabinę typu walk-in, która jest bezbrodzikowa, a tym samym bezprogowa. Udogodnieniem okażą się również uchylne uchwyty, które zapewnią bezpieczne wejście i wyjście z prysznica. Warto też umieścić w kabinie krzesło prysznicowe, które ułatwi wykonanie czynności higienicznych w wygodnej, siedzącej pozycji.
2. Dozowniki zgodne z ideą zero waste
Przy każdym sprzątaniu pokoju wyrzucane są duże ilości jednorazowych artykułów higienicznych – mydeł, szamponów, żeli pod prysznic – które zostały tylko napoczęte przez gości. Ze względów higienicznych nie można ich jednak pozostawić w łazience hotelowej. Pomijając już związane z tym koszty, jest to proceder niekorzystny dla środowiska, który zwiększa konsumpcję, zużycie zasobów naturalnych potrzebnych do wyprodukowania minikosmetyków, a także ilość odpadów generowanych przez obiekt.
Czy w hotelu można wprowadzić w życie ideę less waste bez szkody na komforcie i poczuciu bezpieczeństwa gości? Oczywiście – wystarczy wyposażyć łazienki hotelowe w dozowniki na kosmetyki. Jako że goście nie mają bezpośredniego kontaktu ze środkiem, lecz dozują go za pomocą zewnętrznego przycisku, nie trzeba wymieniać całości, przygotowując pokój na przyjęcie kolejnych gości. Wystarczy tylko uzupełnić poziom produktu do pełna i umyć zewnętrzną obudowę tak jak resztę wyposażenia.
Dozownik możesz zamontować nie tylko przy umywalce, gdzie ułatwi mycie rąk. Dwa dodatkowe umieszczone przy natrysku mogą pomieścić żel pod prysznic i szampon, ograniczając marnowanie tych kosmetyków.
3. Przewijaki do łazienki w hotelu
Chociaż mamy zwykle zabierają ze sobą cały arsenał artykułów niemowlęcych, na pewno docenią, jeśli pokój będzie dostosowany do potrzeb ich i dziecka. O ile łóżeczka dostawne dla maluchów stanowią dziś standard w niemal każdym hotelu, to przewijaki już niekoniecznie. Zadbaj o to, by kilka pokoi dysponowało takim udogodnieniem, a z pewnością spotka się to z pozytywnym odbiorem gości.
4. Suszarki do rąk – higieniczne wyposażenie hoteli
Suszarki do rąk zapewnią gościom nie tylko luksusowe wrażenia, ale też większe poczucie higieniczności. Umożliwiają bowiem bezdotykowe osuszenie dłoni, a przy tym okazują się łatwe do utrzymania w czystości przez obsługę.
Chociaż suszarki do włosów są obowiązkowe tylko w hotelach z największą liczbą gwiazdek, warto rozważyć ich instalację także w obiektach niższej klasy. Ten niewielki detal może znacząco poprawić wrażenia gości, i to niezależnie od płci.
5. Uchwyty przeciwdziałające marnowaniu papieru i ręczników
Przyglądasz się zużyciu papierowych artykułów higienicznych w obiekcie i zastanawiasz się, jak to możliwe, że jest tak wysokie? Pozostawienie ręczników czy papieru luzem sprzyja ich marnowaniu – wystarczy zbyt mocno okręcić rolkę, by w ręce pozostało zbyt wiele arkuszy ręcznika, które w efekcie są wyrzucane.
To może się zmienić, jeśli postawisz na odpowiednie wyposażenie hoteli. Łazienka zacznie współgrać z ideą less waste, gdy znajdzie się w niej miejsce na podajniki do papieru i pojemniki na ręczniki. Ich zastosowanie wpłynie też na komfort gości, którzy zyskają pewność, że papierowe artykuły są higieniczne i nie były dotykane przez innych gości, bo zamknięto je w szczelnej obudowie.
Źródła:
* https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20041881945
Validate your login